Online diensten – Huisartsenpraktijk ZuiderEs – Rijssen
Header afbeelding
Wijnand Zeeuwstraat 26-003 7462 DE Rijssen

Online diensten

Online afspraak maken

In verband met de ontwikkelingen omtrent het corona virus en de maatregelen die wij als praktijk hebben moeten treffen is het tot nader order niet mogelijk om online afspraken te maken.

Als extra service, bieden wij u de mogelijkheid om online een afspraak te maken met onze huisartsen. Dit geldt alleen voor reguliere afspraken.

Bij SPOED, twijfel, of klachten die niet kunnen wachten, neemt u ALTIJD telefonisch contact op met de praktijkassistente (spoed: toets 1). Buiten kantooruren belt u met de huisartsenpost (tel. 088 – 588 0588).

Heeft u MEERDERE klachten of vragen, neemt u dan ook telefonisch contact op met de assistente. Er kan dan meer spreekuurtijd voor u gereserveerd worden.

Om online een afspraak te kunnen maken moet u beschikken over een inlogcode. Om privacy redenen moet u een toestemmingsverklaring tekenen op de praktijk. Als u deze getekend heeft dan krijgt u een pincode waarmee u zich met uw e-mailadres éénmalig moet registreren. Daarna hoeft u in het vervolg alleen nog maar in te loggen met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.

Vervolgens kunt u inloggen om online een afspraak te maken.

Klik hier als u al een account heeft om online een afspraak te maken.

Online herhaalreceptenservice

Als extra service bieden wij u de mogelijkheid om online uw chronische medicatie aan te vragen via het patiëntenportaal.

Let op: Alleen chronische medicatie voor aandoeningen waar u voor bij de huisarts onder controle bent, wordt door ons herhaald.

De medicatie die door de specialist wordt  voorgeschreven moet u daar aanvragen!

De specialist is op de hoogte van eventuele veranderingen en controles.

Om online herhaalrecepten aan te vragen moet u beschikken over een inlogcode. Om privacy redenen moet u een toestemmingsverklaring tekenen op de praktijk. Als u deze getekend heeft dan krijgt u een pincode waarmee u zich met uw e-mailadres éénmalig moet registreren. Daarna hoeft u in het vervolg alleen nog maar in te loggen met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord.

Wij doen ons best om uw aanvraag zo snel mogelijk, liefst binnen twee weken te verwerken.
Deze tijd hebben we nodig om uw chronische medicatie zichtbaar te maken in het patiëntenportaal.

Wanneer u eenmaal een account heeft dan is het patiëntenportaal direct en 24 uur per dag voor u beschikbaar.

Klik hier als u al een account heeft om een recept voor herhaalmedicatie aan te vragen.

Online medische vraag

Als extra service bieden wij u de mogelijkheid om online uw medische vraag aan de huisarts te stellen.

Vragen worden via een beveiligde verbinding verstuurd.

Het eConsult is niet bedoeld voor urgente zaken of levensbedreigende situaties.

Indien u twijfelt over de ernst van uw klacht, neem dan altijd telefonisch contact op met de assistente.

Het kan 1-2 werkdagen duren voordat u antwoord krijgt. Als het antwoord klaar staat, krijgt u via e-mail bericht dat u weer kunt inloggen om het bericht van uw huisarts te lezen.

Wanneer een e-consult geschikt?

Het e-consult is niet voor alle medisch vragen. De volgende onderwerpen kunnen online besproken worden:

  • Vragen over medicatie
  • Klacht waarvoor u al eerder bij uw huisarts bent geweest
  • Vragen over een onderzoek en uitslagen van een onderzoek

Wanneer naar de huisartsenpraktijk?

In de volgende situaties is een e-consult niet geschikt en moet u echt naar het spreekuur:

  • spoedeisende vragen
  • vragen over een nieuwe klacht
  • vragen waarvoor (mogelijk) lichamelijk onderzoek nodig is
  • emotionele of psychische problemen

Kosten e-consult

Net als voor een persoonlijk consult mag de huisarts kosten rekenen voor digitaal advies. Deze vallen wel, net zoals alle huisartsenzorg, onder de basisverzekering. U betaalt hiervoor geen eigen risico.

Klik op onderstaande link als u al een account heeft om online een medische vraag te stellen.