Klachten
Klachtenprocedure Huisartsenpraktijk ZuiderEs
Wij doen ons best, maar soms kunnen we beter.
Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over de huisartsen en de medewerkers van onze huisartsenpraktijk. Toch kan het natuurlijk gebeuren dat u over bepaalde zaken minder tevreden bent. Als u onvrede of een klacht hebt over artsen, medewerkers, gebeurtenissen of de organisatie, dan kunt u hier op verschillende manieren iets mee doen.
Uw huisarts stelt het op prijs de gelegenheid te krijgen om de oorzaak van uw onvrede of klacht met u te bespreken. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan er ook niet samen met u gezocht worden naar een oplossing van het probleem.
U kunt hiervoor een afspraak maken voor een gesprek met uw huisarts. Wilt u bij het maken van een afspraak aangeven dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
Mocht het gesprek met de huisarts niet tot een bevredigend resultaat leiden, dan kunt u een beroep doen op de klachtenregeling.
Ook kunt u uw klacht schriftelijk melden. Dat kan door onderstaand formulier in te vullen of een klachtenformulier op te halen bij de balie. Het ingevulde formulier kan worden afgegeven bij de assistente aan de balie of in de brievenbus van de praktijk.
Wat gebeurt er met uw klacht?
Na ontvangst van het klachtenformulier wordt er binnen twee weken contact met u opgenomen.
Uw klacht wordt onderzocht door de klachtenfunctionaris en één van de huisartsen. Het kan zijn dat u gebeld wordt door de klachtenfunctionaris om uw klacht nader toe te lichten.
Komt u er met ons niet uit: klacht indienen bij skge
Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen bij skge, stichting klachten en geschillen eerstelijnszorg. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij skge kunt indienen, leest u op de website van skge.
Wat als u er ook dan nog niet uitkomt?
Als u er ook met hulp van de klachtenfunctionaris van de skge niet uit komt, kunt u een officiële klacht indienen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg.
Deze onafhankelijke commissie is alleen toegankelijk als u eerst de route via de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de skge heeft afgelegd. Meer informatie vindt u op de website van skge.
Als u nog vragen heeft aan skge, kunt u bellen naar 088 0229100.